Wake Me Up

AVICII

Feeling my way through the darkness

在黑暗中摸索著道路

Guided by a beating heart

讓這顆跳動的心來指引我

I can't tell where the journey will end

我不知道這條路會通往哪裡

But I know where it start

但我知道它從何開始

 

They tell me I'm too young to understand

他們說我還太年輕,不會懂這些

They say I'm caught up in a dream

他們說我只是沉浸在美夢裡

Well life will pass me by if I don't open up my eyes

如果我不睜開眼睛看清現實的話,會虛度生命

Well that's fine by me

但我覺得這樣也沒什麼不好

 

So wake me up when it's all over

所以當這一切結束了在喚醒我吧

When I'm wiser and I'm older

在我長大了、更有智慧的時候

All this time I was finding myself

這些年來我一直在尋找自我

And I didn't know I was lost

卻從來不知道自己已經迷失

 

So wake me up when it's all over

所以等這一切結束了在喚醒我吧

When I'm wiser and I'm older

當我年紀更大、更有智慧的時候

All this time I was finding myself

這些年來我一直在尋找自我

And I didn't know I was lost

卻從來不知道自己已經迷失

 

I tried carrying the weight of the world

我試著去支撐這整個世界

But I only have two hands

但這已超過我的負荷範圍

I hope I get the chance to travel the world

希望有天我能環遊世界

And I don't have any plans

儘管我現在還沒有任何計畫

 

I wish that I could stay forever this young

希望我可以永遠停在這樣的年紀

Not afraid to close my eyes

不用擔心有一天會永遠閉上雙眼

Life's a game made for everyone

生命是一場給每個人參與的遊戲

And love is a prize

而愛情就是它的戰利品

 

So wake me up when it's all over

所以等這一切結束了在喚醒我吧

When I'm wiser and I'm older

當我年紀更大、更有智慧的時候

All this time I was finding myself

這些年來我一直在尋找自我

And I didn't know I was lost

卻從來不知道自己已經迷失

 

So wake me up when it's all over

所以等這一切結束了在喚醒我吧

When I'm wiser and I'm older

當我年紀更大、更有智慧的時候

All this time I was finding myself

這些年來我一直在尋找自我

And I didn't know I was lost

卻從來不知道自己已經迷失

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Nieves 的頭像
    Nieves

    B612 音樂星球

    Nieves 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()